Wel heel bijzonder en nog nooit gedaan in onze vereniging , was een workshop likeur maken. Veek mensen experiënteren vandaag de dag met zelf drankjes maken maar deze was onder deskundige leiding.

We zaten in de aula van de basisschool en het zat vol. Met ondersteuning van een diapresentatie werd een oranjelikeur en een koffielikeur gemaakt. Het was afmeten, mengen, ingrediënten toevoegen en een beetje proeven tot de drank op de juiste smaak was. Er was veel werk gemaakt om de juiste ingrediënten in te kopen om een lekkere drank te kunnen maken. Ook het maken van de diapresentatie is een compliment waard.

Het was een leerzame avond en in een bijzonder goede stemming. Op 25 april waren de drankjes voldoende gerijpt en zijn ze gekeurd, geproefd en gebotteld. Het is de vraag of er na zo'n avond nog veel zal overblijven maar dat zal het slagen van deze activiteit likeur maken hopelijk alleen maar bevestigen.

site_kikeur_maken_01.JPG

21 mei 2024 19:00 - 21:00